Van biobrandstof tot bileconomie: een visueel verhaal
Hoe vertel je een gecompliceerd verhaal op een zo eenvoudig mogelijke manier?

Als eerst is voor de lay-out en het grafisch ontwerp een grid ontwikkeld dat de hele uitgave eenheid geeft.De verhoudingen tussen Infographics, fotografie en vrije illustraties is op deze manier flexibel op elkaar afgestemd zodat iedere pagina dezelfde uitstraling krijgt en genoeg ruimte om het verhaal zo goed mogelijk te vertellen. Vervolgens heeft ieder katern zijn eigen kleur-flow gekregen en dit is zichtbaar aan de zijkant van van het boek. De corporate pagina’s aan het begin en het einde zijn gelijk: zakelijk blauw. Daartussen worden de hoofdstukken opgedeeld in respectievelijk: krachtig huisstijl donker groen, “gezond” fris groen en helder licht blauw. De typografie kenmerk zich door bewezen krachtige basistekst: Helvetica. Voor de titels en koppen is gekozen voor het wat vriendelijkere lettertype: DIN. Dit lettertype was overigens vanuit de huisstijl een logische keuze.

Expertises
Infographics
Publicaties
Graphic design

Cover en opbouw

De cover is een representatie van de inhoud. Het verpakt de gehele context en geeft de sfeer van de uitgave weer. Evolutie is een doorgaand proces. Vandaar dat evolutie gevisualiseerd is als een doorlopende pijl. Op deze pijl staan de evolutionaire ontwikkelingen en processen verbeeld als agricultuur en chemie. De economie en de samenleving zullen profiteren en groeien door de ontwikkelingen van de bio-industrie. De opgaande driehoek visualiseert deze groeifactor. Op deze as wordt de economie en maatschappij getoond.