Brand identity wordt merkstrategie
Door het samen gaan van de bedrijven Ploeger Machines b.v. en Oxbo International corp.  is de Ploeger Oxbo Group ontstaan. Na de overname van PMC Harvesters en Bourgoin was het tijd om de volledige brand identity op elkaar af te stemmen. Strategisch gezien worden de oogstmachines gepositioneerd als “own brands”. Door het samenvoegen van visuele kenmerken (kleur opbouw, typografie, eigen logo icoon met “brand name” e.d.) en de marketing op elkaar af te stemmen wordt er over de hele wereld zo efficiënt mogelijk gecommuniceerd. Wij staan samen met de klant voor de uitdaging om de bedrijfsvoering visueel door te vertalen in alle communicatie uitingen.

Expertises
Global brand manual
Graphic design
Ruimtelijk ontwerp
UX screen & Web ontwerp
3D visualisaties
Signing

Website
www.ploeger.com

Global brand manual
Door regels in de visuele communicatie vast te leggen middels een Global Brand Manual worden alle bedrijven en uitingen op elkaar afgestemd.

Zo zorgen we ervoor dat derden en eigen ontwerp- en marketingafdelingen de juiste uitstraling geven aan hun communicatie producten. Er kan op deze digitale documentatie teruggevallen worden zodat de huisstijl bewaakt wordt.

Responsive website

Om de juiste visuele impact te realiseren is er samen met de klant een volledige screening geweest van de huidige website. als corporate presentatie online is het van belang om een gedegen UX screen te maken. UX staat voor User eXperience, de gebruikerservaring. Deze leert ons dat de site voor Ploeger vooral op mobiele screen wordt bekeken. Met dat uitgangspunt hebben we het ontwerp van klein naar groot scherm opgezet en afbeeldingen, iconen, typografie en menu’s daar op aangepast.

3D visualisaties & brochurelijn

De nieuwe look van de machines was en is nog vol in ontwikkeling. Om de nieuwe branding op de machine te tonen en om de machines te introduceren hebben wij vanuit de werktekeningen diverse 3D visualisaties ontwikkeld. Daarnaast is de volledige brochurelijn opgezet. Met deze lay-out is rekening gehouden dat alle bedrijven hun eigen machines optimaal kunnen presenteren.

Ruimtelijk ontwerp

De stand van Ploeger wordt altijd custom met houtbouw opgezet. Echter diverse onderdelen worden zo gebouwd dat ze hergebruikt kunnen worden. Zo kunnen we wel flexibel werken, maar goed binnen het budget van de klant blijven. Bij standbouw is van belang de juiste partners te gebruiken. Vertrouwen en meedenken zijn het belangrijkste om een geslaagd eindresultaat te kunnen presenteren.

Boven het standontwerp in 3D en onder de werkelijke uitvoering:

Graphic icons

Naast de grote lijnen in de brand identity zijn er ook diverse ondersteunende graphic icons ontworpen. De producttype worden zowel tekstueel als visueel gepresenteerd in diverse presentaties. 

Corporate video voor de Ploeger Oxbo Group: